Równowaga Krainy Bajek wpływa na zakończenia bajek, a także ukazuje, które postaci są obecnie bardziej szanowane i "u władzy".
Wygląd "poziomów" w Wadze jest podobny do Reputacji, ale działa na nieco innej zasadzie, stąd opisy.
Poziomy Wagi:
Poziomy od -91 do -100 - Potworna Tragedia Nie ma sensu opowiadać zbyt długo historii, które są pełne cierpienia, tragizmu, niesprawiedliwości i zła. Mufasa zmarł, a wraz z nim Simba. Aurora ma nieszczęśliwe życie gdzieś w mrokach i miast zasnąć - umiera. Opcji jest wiele, ale wszędzie dobro zostaje stłamszone i pokonane.
Poziomy od -51 do -90 - Po prostu Złe Mimo usilnych prób i starań Dobrych postaci, to właśnie Złe wygrywają. Zło, cierpienie, niegodziwość i krzywda. Oczywiście bohaterowie nadal mają przygody, starają się, ale Zło zwycięża - tak czy inaczej.
Poziomy od -1 do -50 - Neutralne Niepokojące Stan zakończeń zaczyna się robić dość niepokojący - o wiele częściej zakończenia bywają bardzo przykre, dołujące i lekko ponure.
Poziom 0 - Neutralne Zakończenia bywają dość losowe i nigdy całkiem dobre, ale nie są też specjalnie złe.
Poziomy od 1 do 50 - Neutralne Pozytywne Stan zakończeń jest bardziej ciepły i pozytywny. Podkreśla się, że dobro zwycięża, nawet mimo problemów i przejść bohaterów.
Poziomy od 51 do 90 - Po prostu Dobre Dzieje się tyle dobrego, że złe postaci są powoli zapominane, a ich role bardzo nieznaczące. Nie ma zbytnio powodu do smutku i nawet jeśli bohaterzy mają jakieś przeprawy, to nie są one ciężkie i traumatyczne.
Poziomy od 91 do 100 - Tęczowe Dobro Smutek? Cierpienie? Zawód? Zapomnijcie. Historie są pozbawione niemal większości treści i motywów o trudnych przejściach oraz smutkach postaci. Nie ma tragizmu, śmierci, zła. Zło... no, gdzieś tam pewnie żyje, ale nie ma opcji, by coś zrobić. Śmierć Mufasy? Nie. Kopciuszek traci mamę, potem tatę i wychowuje ją zła macocha? Też nie. A do tego Książę od razu bierze ją za żonę na balu - i koniec.
Jak wpływać na Wagę:
Zmiany w Wadze wprowadzacie Wy - Gracze. Zarówno poprzez poświęcenie własnej reputacji, jak i poprzez wypełnianie zadań. Więcej informacji poniżej.
Wykonywanie Zadań w Eventach Każda lista zadań w eventach jest podzielona na zadania Dobre i Złe. Jedna akcja może być rozwiązana na dwa sposoby i który pierwszy zostanie wprowadzony, ten wpłynie na Wagę. Przy zadaniach są informacje ile punktów dodadzą lub odejmą Wadze. Wystarczy, więc wykonać zadanie i zgłosić jego wykonanie.
Wydarzenia Mistrza Gry Niekiedy MG może wrzucić nam jakieś wydarzenie - coś krótkiego i szybkiego, gdzie najczęściej chodzi o podjęcie decyzji. Takie akcje często mogą dodać lub odjąć punkt, bądź kilka punktów na skali Wagi.
Poświęcanie własnej Reputacji Gracz może płacić reputacją własnej Postaci. Działa to prosto - chcesz wykupić punkty Dobra na Wadze? Odejmujesz je sobie z reputacji idąc w stronę minusa. Chcesz wykupić Zło? No to dodajesz sobie punkty idąc w stronę plusa. To logiczne bo jak gdyby oddajecie pokłady własnego charakteru.
Cennik 1 punkt na Wadze = 5 punktów reputacji postaci
Przykład Wykupuję 2 punkty na plusie do Wagi. Mamy 65 punktów na plusie. Zapłacić muszę 10 punktów. Po odliczeniu ich, będę mieć 55 punktów na plusie.
Ważny warunek Aby móc wykupić Dobro lub Zło, musimy wpierw posiadać taką reputację! Nie można wybrać wykupienia dobra będąc na minusie! Neutralne postaci również nie mogą wykupywać same z siebie, ale mogą przeznaczać połowę swoich punktów rep gdy je dostają - np. dostają +10 za coś to +5 oddają do wagi jeśli chcą!
Formularz wykupienia poziomów wagi
Kod:
[b]Ilość poziomów[/b]: pamiętaj, że 1 poziom = 5 punktów reputacji postaci [b]W stronę[/b]: Dobro / Zło [b][i]Płacę[/i][/b]: napisz ile reputacji sobie odejmiesz/dodasz przez to